کتاب طعم شیرین خدا جلد چهارم (با رشته محبتت به کجا می کشی مرا؟)
……….این تردید رو از کسایی پرسید که این خدا رو قایم کرده بودن و نشونمون نمی دادن وقتی یه دفه آدم با این حرف رو به رو میشه انگار ته دلش کمی می لرزه
میدونم الآن به عالمه سؤال تو ذهنتون نقش بسته. برا این که بعضی از سؤالای ذهنی شما درباره این حدیث جواب داده بشه به این چند تا نکته توجه کنید:
نكته اول عذاب خدا برا بنده هاش مرحله هایی داره
مصیبت و سختی و بلا تو این دنیا یکی از مرحله های عذابه که خدا با این سختیا بنده رو طوری پاک میکنه که راحت جون نده و از دنیا بره
سختی خون دادن هم مرحله بعدی عذاب خداست که بنده بتونه برزخش رو با روزی که قیامت برپا می شه، راحت بگذرونه
عذاب برزخی هم مرحله بعدیه بعضیا تو برزخ عذاب میشن و این طوری پاک میشن و قیامت رو راحت طی می کنن
عذاب قیامت هم مرحله آخره و برا کسایی که معاند نبودن موقته و برا کسایی که معاند بودن دائمیه. قبلا گفتیم که معاند، یعنی کسی که با حق مبارزه و مخالفت می کنه اونم به خاطر حق بودنش
البته عذاب روز قیامت، همیشه آتیش نیست. یکی از عذابای روز قیامت حسرته و یکی دیگه ش ترسوندنه.
اگه دقت کنید تو همین حدیثی که اومد. خدا فرمود اگر در عمرش لحظه ای گمان خوب به من می داشت. او را با جهنم نمی ترساندم.
معلوم میشه این بنده عذاب شده؛ ولی عذابش ترس بوده پس این بنده به طور کلی از عذاب خدا نجات پیدا نکرده از مرتبه ای از عذاب نجات پیدا کرده. البته عذاب ترس رو هم نباید کم دونست اونم ترسیدن از آتیش جهنم مگه کم چیزیه ۱۴ اگه از طرف به حاکم مقتدر به شما خیلی جدی بگن شما محکومید به این که بیفتید تو این آتیشی که با چند تا دونه چوب فراهم شده چه غوغایی تو دلتون به پا میشه؟ حالا عرصه عرصه قیامته و حاکمم خداست. چه غوغایی توی دل این بنده به پا میشه؟
نکته دوم فکر نکنید کسایی که بهشتی میشن همه شون تو دنیا کارشون از صفر تا صد خوب بوده خیلی از آدمایی که بهشتی میشن با یه عمل به ظاهر کوچیک که پیش خدا ارزش زیادی داره بهشتی میشن. یعنی اون عمل، مهرنجات رو به نامه عملشون می زنه